Withdrawals and Deposits

Opnames en stortingen

We begrijpen hoe belangrijk het gemak van stortingen en de snelheid van opnames zijn voor onze klanten. We geven hier prioriteit aan en daarom hebben we een aanbod gecreëerd met een brede selectie van handige betaalmethoden en een gestroomlijnd proces. We nemen alle redelijke stappen om ervoor te zorgen dat er geen vertraging is tussen het plaatsen van een stortings- of opnameverzoek en de transactie die wordt verwerkt. Bovenal zorgen we ervoor dat je in een veilige omgeving werkt. Als een van de meest gereguleerde makelaars online, houden we ons nauw aan de strikte voorschriften en nalevingsprocedures die zijn opgesteld door de verschillende regelgevende instanties waaraan we worden onderworpen.

Opnames bij AvaTrade

Online handelen heeft alles te maken met het beheersen van de markten en het profiteren van de vele handelsmogelijkheden op de financiële markten. Het is daarom belangrijk dat u zich daarop kunt concentreren, in plaats van administratieve taken zoals het opnemen van geld. Om die reden hebben we het opnemen van uw winst zo soepel en probleemloos mogelijk gemaakt. Hieronder beantwoorden we enkele van de meest gestelde vragen.

  • Wat is het Opnameproces bij AvaTrade?
    Om uw geld van uw AvaTrade-account op te nemen, moet u ervoor zorgen dat uw account is geverifieerd en bevestigd. Het verifiëren van uw identiteit en account is een van de vereisten van de regelgevende instanties en AvaTrade is verplicht om het KYC- of Know Your Customer-proces strikt te volgen. Dit proces vereist dat AvaTrade de identiteit van haar klanten verifieert en eventuele risico’s van illegale bedoelingen beoordeelt.
  • Wat is het verificatieproces en welke documentatie is vereist?
    Wanneer u een handelsaccount opent bij AvaTrade, moet u AvaTrade voorzien van de volgende documenten om uw identiteit te verifiëren:
    • Een duidelijke, gekleurde kopie van een geldig door de overheid uitgegeven identiteitsbewijs, zoals een paspoort, rijbewijs of een identiteitskaart. Op het identiteitsbewijs moeten de volgende gegevens duidelijk zichtbaar zijn: volledige naam, geboortedatum en foto. Houd er rekening mee dat het van vitaal belang is dat de informatie die u heeft gebruikt om uw account te registreren, overeenkomt met de informatie op het verstrekte identiteitsbewijs.
    • Om uw adres of woonplaats te verifiëren, moet u een energierekening overleggen, zoals water, elektriciteit, gas, afvalverwerking van de gemeente of een vaste telefoon. Op deze rekening moeten de volgende gegevens staan: Volledige naam en adres. Houd er rekening mee dat de energierekening die u aan AvaTrade verstrekt, niet ouder mag zijn dan zes maanden. De gegevens op de energierekening moeten ook overeenkomen met de persoonsgegevens waarmee u zich hebt geregistreerd.
    • Als u een storting heeft gedaan met een creditcard of namens een derde partij een storting heeft gedaan, moet u voor beide partijen verificatiedocumenten meesturen. U moet AvaTrade ook een duidelijke kleurenkopie sturen van de voor- en achterkant van de gebruikte creditcard. Op de verzonden kopie moeten duidelijk uw volledige naam, de vervaldatum van de creditcard en de eerste en laatste 4 cijfers van het creditcardnummer worden vermeld. Houd er rekening mee dat u de middelste 8 cijfers van het kaartnummer en de CVV-beveiligingscode op de achterkant van het creditcard- en volmachtformulier (POA) kunt blokkeren.

    Alle hierboven genoemde vereiste documentatie moet duidelijk en leesbaar zijn en naar AvaTrade worden gestuurd, zodat alle vier de hoeken van elk document duidelijk zichtbaar zijn.

    Het is erg belangrijk op te merken dat AvaTrade geen belastingsubstituut is en we verzoeken al onze Britse handelaren om contact op te nemen met de nodige autoriteiten om de fiscale implicaties te verifiëren.

    Zodra alle vereiste verificatiedocumentatie is verzonden en goedgekeurd door AvaTrade, kunt u naar het gedeelte ‘Mijn AVA’ in uw account gaan en het opnameformulier invullen om het opnameproces te starten.

  • Hoe lang duurt het om geld van mijn AvaTrade-account op te nemen?
    Bij AvaTrade begrijpen we dat het belangrijk is om snel en naadloos toegang te krijgen tot uw geld. Daarom bieden we een snel opnameproces aan. Het opnameproces van AvaTrade duurt slechts één of twee werkdagen. Houd er rekening mee dat AvaTrade actief is van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van weekends en andere feestdagen of feestdagen die zijn opgenomen in de officiële kalender. Het is belangrijk op te merken dat er in sommige gevallen een vertraging kan optreden bij het ontvangen van uw geld als gevolg van vertragingen bij de goedkeuring door bankinstellingen, elektronische betalingssystemen en creditcards. Neem gerust contact op met uw bankinstelling voor meer informatie over hun processen.
  • Hoe verschilt het opnameproces van AvaTrade van andere brokers?
    Bij AvaTrade zijn we trots op het aanbieden van uitzonderlijke service en het voldoen aan de behoeften van onze klanten. Ter vergelijking: het duurt bij AvaTrade slechts 24-48 uur om het opnameproces te voltooien nadat uw account is geverifieerd, terwijl het bij andere brokers tot 8 dagen kan duren om een opnameverzoek te verwerken. Ons naadloze opnameproces en het belang dat we hechten aan het bieden van service van topkwaliteit aan onze klanten, evenals betrouwbaarheid en snelheid bij het beheren van hun geld, wordt duidelijk wanneer u lid wordt van de AvaTrade-familie. Onze bestaande klanten en al diegenen die ervoor kiezen om met AvaTrade te beleggen, weten dat hun geld veilig is en dat het proces waarin ze hun verdiende winsten op de toonaangevende forex- en CFD-makelaarsplatforms kunnen opnemen, eenvoudig en snel is.
  • Welke opnamemethoden zijn beschikbaar bij AvaTrade?
    Als gereguleerde makelaar moet AvaTrade binnen strikte wettelijke vereisten opereren. Als gevolg van internationale antiwitwasregelgeving kunnen opnames alleen worden verzonden via de betaalmethoden waarmee u geld op uw account heeft gestort. Het is erg belangrijk op te merken dat u tot 100% van uw aanbetaling moet opnemen op uw creditcard of bankpas. Hierna kunt u geld opnemen op een andere manier, volgens uw instructies, maar het moet op uw eigen naam staan. Laten we een voorbeeld bekijken ter verduidelijking. Als u een creditcardstorting van $ 1.000 heeft gedaan en u heeft $ 1.500 winst gemaakt, gaat de eerste $ 1.000 die u opneemt terug naar de oorspronkelijke creditcard die is gebruikt om de storting te doen, en vervolgens kan het saldo van $ 1500 worden opgenomen met een andere methode, zoals overboeking en andere e-betalingsmethoden (alleen voor niet-EU-klanten).
    In het geval van een storting via een derde partij, dat geen creditcardbetaalmethode is, moet u opnemen 100% van de stortingstransactie op deze eerste betalingsmethode.
  • Waarom is mijn opnameverzoek niet verwerkt?
    Het duurt 24-48 uur om een opnameverzoek te verwerken als het accountverificatieproces is voltooid en goedgekeurd door AvaTrade. Dit is het proces voor creditcards, debetkaarten en e-geld. In het geval van overboekingen kan het tot 10 werkdagen duren voordat het geld op uw rekening staat. Controleer de vertragingstijden bij uw bankinstelling.
    Het is ook belangrijk om ervoor te zorgen dat voordat u een opnameverzoek indient bij AvaTrade, als volgt aan alle vereisten is voldaan:
    • Account Verificatie – Is de verificatiedocumentatie volgens de vereisten naar AvaTrade gestuurd?
    • Promoties – Heeft u voldaan aan de minimale handelsvereisten van het promotievolume?
    • Marge – Heeft u voldoende bruikbare marge op uw rekening?
    • Betalingswijze – Heb je een opname aangevraagd via de juiste opnamemethode?

    Houd er rekening mee dat AvaTrade mogelijk aanvullende verificatiedocumentatie nodig heeft en zodra aan alle vereisten is voldaan, wordt uw opname onmiddellijk verwerkt.

  • Hoe kan ik geld opnemen van het DupliTrade-platform?
    DupliTrade is een automatisch handelsplatform aangeboden door AvaTrade waarmee onze handelaren gemakkelijk de transacties van andere handelaren op het platform kunnen dupliceren of kopiëren, rechtstreeks naar uw AvaTrade-handelsaccount. Alle geldtransacties die plaatsvinden op het DupliTrade-platform worden afgehandeld door AvaTrade. Om geld op te nemen van uw DupliTrade-account, stuurt u AvaTrade eenvoudig de vereiste verificatiedocumentatie en kunt u vervolgens naar het gedeelte ‘Mijn AVA’ in uw account gaan en het opnameformulier invullen om het opnameproces te starten.

Stortingen bij AvaTrade

We bieden een brede selectie aan stortingsmethoden, die variëren voor verschillende regio’s. Houd er rekening mee dat we vanwege onze wettelijke status verificatiedocumenten nodig hebben, zoals een adresbewijs en een identiteitsbewijs. Als u een creditcard gebruikt voor stortingen, hebben we een kleurenscan van beide zijden hiervan nodig. Maak je geen zorgen, we laten je precies weten wat we nodig hebben. Houd er rekening mee dat deze eenmalige maatregelen zijn genomen om onze klanten te beschermen tegen fraude, en op grotere schaal vechten we om het witwassen van geld te voorkomen door te voldoen aan de KYC-protocollen.
Houd er rekening mee dat u in eerste instantie de mogelijkheid heeft om met een demo-account te handelen, waarvoor geen identiteitsbewijs of betalingsgegevens nodig zijn. Hiermee kunt u oefenen met handelen, onze platforms en service testen en uw handelsstrategieën testen. Als u klaar bent, kunt u vrij eenvoudig upgraden naar een echt account.

  • Welke stortingsmethoden zijn beschikbaar bij AvaTrade?
    AvaTrade biedt een keuze aan stortingsmethoden, waaronder creditcards* en bankoverschrijvingen, die beschikbaar zijn voor al onze wereldwijde klanten. We bieden ook stortingen aan via e-betalingen zoals Skrill, WebMoney en Neteller, maar dit is niet beschikbaar voor onze klanten in de EU en Australië.
    *Exclusief Canada
  • Hoe lang duurt het om geld te storten bij AvaTrade?

    Om aan de verschillende behoeften van onze klanten te voldoen, bieden we meerdere stortingsmethoden aan bij AvaTrade, en elke methode heeft zijn eigen specifieke verwerkingstijd. Om ervoor te zorgen dat uw geld snel voor u beschikbaar is, verzoeken we u het verificatieproces van uw account te voltooien en ervoor te zorgen dat al uw geüploade documenten zijn goedgekeurd door AvaTrade.

    Credit Cards & Debit Cards –Als u een creditcard gebruikt om een storting te doen, moet de betaling onmiddellijk op uw rekening worden bijgeschreven. Als er enige vertraging is, neem dan contact op met de klantenondersteuning en een van onze vertegenwoordigers zal de kwestie onmiddellijk behandelen. Houd er rekening mee dat als u voor de eerste keer een storting doet met een creditcard, het als gevolg van veiligheidscontrole tot één werkdag kan duren voordat het geld op uw rekening is bijgeschreven.

    E-payments – Dit omvat Neteller, Skrill (Moneybookers), WebMoney en anderen. Bij gebruik van deze opties wordt het geld binnen 24 uur op uw rekening bijgeschreven.

    Wire Transfer – Als u geld stort via overboeking, kan het tot 7 werkdagen duren, afhankelijk van uw bankinstelling en land. Om het proces te versnellen, moet u ervoor zorgen dat u AvaTrade een kopie van de snelle code of het ontvangstbewijs van de overboeking stuurt, zodat we de storting kunnen volgen.

    Wat is het minimale stortingsbedrag dat vereist is om een AvaTrade-handelsaccount te openen?
    Om een AvaTrade-handelsrekening te openen, is het minimale stortingsbedrag afhankelijk van de basisvaluta van uw rekening en de methode die u gebruikt om een storting te doen.

    Credit Card Deposit:
    USD account – USD $100
    EUR account – €100
    GBP** account – £100
    AUD** account – AUD $100

    Wire Transfer Deposit:
    USD account – USD $100
    EUR account – €100
    GBP** account – £100
    AUD** account – AUD $100

    **Houd er rekening mee dat een rekening in Australische dollar (AUD) alleen beschikbaar is voor Australische klanten en dat een rekening in Britse pond sterling (GBP) alleen beschikbaar is voor handelaren uit het VK.

    Om te kunnen genieten van het volledige productassortiment dat bij AvaTrade wordt aangeboden, raden we een beginsaldo aan van ten minste 1.000-2.000 van uw favoriete basisvaluta.

  • Wat is het stortingsproces bij AvaTrade?
    Om aan de verschillende behoeften van onze handelaren te voldoen, biedt AvaTrade verschillende manieren om geld op uw handelsaccount te storten:
    • Credit card,
    • Debit card,
    • Wire transfer,
    • Verschillende vormen van e-betaling (niet voor Australische en EU-klanten).
    Om een storting te doen, is de eerste stap om in te loggen op uw AvaTrade-account. Klik op het gedeelte ‘Storten’ en selecteer de gewenste stortingsmethode. Zorg er ook voor dat u de specifieke handelsrekening heeft geselecteerd waarop u wilt storten in het vervolgkeuzemenu.
  • Hoe stort ik geld op DupliTrade?
    DupliTrade is een gebruiksvriendelijk automatisch handelsplatform waarmee onze handelaren de transacties van tophandelaren op het platform kunnen dupliceren, rechtstreeks naar hun handelsaccount. Aangezien alle geldtransacties rechtstreeks door AvaTrade worden afgehandeld, hoeft u alleen maar een handelsaccount te openen en een storting te doen volgens de hierboven beschreven instructies. Als u extra hulp nodig heeft, kunt u gemakkelijk contact opnemen met het klantenservicecentrum van AvaTrade.
  • Hoe annuleer ik een aanbetaling?
    Om een storting te annuleren, stuurt u een e-mail naar AvaTrade met een verzoek aan ons klantenserviceteam. Als u geen transacties met het geld heeft gedaan, wordt de aanbetaling binnen 24 uur geannuleerd en zodra het proces is voltooid, stuurt de klantenondersteuning u een update via e-mail. Houd er rekening mee dat zaterdagen en zondagen niet als werkdagen worden beschouwd en als u een annuleringsverzoek verzendt, wordt dit pas de volgende werkdag uitgevoerd.
  • Wat moet ik doen als de creditcard die ik heb gebruikt om een storting te doen sindsdien is verlopen?
    Als de creditcard waarmee u een storting heeft gedaan, is verlopen sinds uw laatste storting, moet u een e-mail sturen naar uw accountmanager of naar het klantenserviceteam van AvaTrade met een korte uitleg. Zij helpen u bij het bijwerken van uw gegevens in ons systeem.
  • Ik heb vandaag een overboeking gedaan, maar het geld staat nog niet op mijn rekening. Wat moet ik doen?
    Het kan tot 10 werkdagen duren voordat het geld op uw AvaTrade-handelsaccount wordt weergegeven als u een storting doet via overboeking. Om het proces te versnellen, stuur ons een kopie van de Swift via e-mail, zodat we de overdracht kunnen volgen. Als de vertraging aanhoudt, neem dan contact op met het AvaTrade-klantenondersteuningsteam.
  • Ik heb mijn creditcardbetaling geannuleerd, maar het geld wordt niet weergegeven op mijn creditcardafschrift.
    Als u uw volgende creditcardafschrift controleert en er verschijnen geen transacties met AvaTrade voor het bedrag dat u heeft gestort, en op de datum waarop u de storting heeft gedaan, betekent dit dat er nooit geld is afgeschreven en dat de annulering is gelukt. Als er echter een bedrag in rekening wordt gebracht op uw creditcardafschrift na het annuleren van een aanbetaling, kan het tot 5 werkdagen duren voordat de annulering is voltooid. Als u een transactie op uw creditcard ziet nadat u deze hebt geannuleerd, is het vaak mogelijk dat de aanbetaling niet is geannuleerd voordat het afschrift is verzonden. De fondsen zouden dan moeten reflecteren op uw volgende verklaring.
  • Kan ik een storting doen met de creditcard, bankpas, bankrekening of e-walletrekening van iemand anders?
    AvaTrade accepteert stortingen van derden, maar we hebben aanvullende verificatiedocumentatie nodig. Raadpleeg voor meer informatie over deze vereisten de documentvereisten van AvaTrade van derden in onze veelgestelde vragen.
  • Ik heb een foutmelding ontvangen over een probleem in mijn stortingstransactie. Wat betekent het?
    Als u heeft geprobeerd een storting te doen en deze foutmelding krijgt: “Er lijkt een probleem te zijn bij het verwerken van uw transactie, ga terug en verifieer uw gegevens en probeer het opnieuw”, geeft dit meestal aan dat uw creditcard is geweigerd. Zorg ervoor dat de kaartgegevens die u hebt ingevoerd correct zijn en probeer de storting opnieuw te doen. Als u aanvullende informatie over uw creditcard nodig heeft, neem dan contact op met uw creditcardmaatschappij of bank.
    In de tussentijd zijn er alternatieve stortingsmethoden die u kunt gebruiken, en details van deze opties worden vermeld in uw handelsaccount.
  • Accepteert AvaTrade creditcards uit Nigeria of Indonesië?
    AvaTrade accepteert creditcards uit Nigeria of Indonesië. Klanten moeten echter de vereiste verificatiedocumentatie overleggen die door AvaTrade moet worden goedgekeurd.

AvaTrade – Seamless Withdrawals and Deposits

At AvaTrade, we strive to give our traders all the tools they need to trade effectively – this includes a secure withdrawal and deposit processes, with a wide selection of safe and secure payment methods.

Your trading budget depends on you of course, however we have many risk management tools to help you stretch your capital further. As well as risk management tools like Stop Loss, we also offer the unique AvaProtect ™ tool. This gives you a way to cover your trades and protect them from losses, by paying a small premium.
We also offer a demo account to practice on.

So many reasons to use AvaTrade as your trusted broker! Start trading with us today and team up with an award-winning, regulated broker that will always be by your side on your financial journey.

Avatrade Withdrawals and Deposits FAQ

  • Hoe moeilijk is het om te storten bij AvaTrade?

    Geld storten bij AvaTrade is niet moeilijker dan geld storten bij uw lokale bank. Voor sommigen zou het zelfs nog eenvoudiger kunnen zijn. Zodra uw account is goedgekeurd en geverifieerd, heeft u rechtstreeks toegang tot stortingsopties op het handelsplatform en kunt u eenvoudig storten om te beginnen met handelen. U kunt een bankoverschrijving en creditcards of betaalpassen gebruiken om snel geld op uw account te storten. En afhankelijk van het land waarin u woont, kunt u ook kiezen uit een grote verscheidenheid aan online e-wallets.

     
  • Hoe moeilijk is het om geld op te nemen bij AvaTrade?

    Ervan uitgaande dat u de benodigde identificatiedocumenten voor KYC- en AML-verificaties al heeft ingediend, is een opname bij AvaTrade bijna net zo eenvoudig als een opname bij een geldautomaat. Uitbetalingsverzoeken kunnen binnen een minuut via het handelsplatform worden ingediend en worden zo snel mogelijk goedgekeurd, meestal binnen één werkdag. Afhankelijk van waar de opname naartoe wordt gestuurd, kunt u deze onmiddellijk ontvangen of kan het enkele werkdagen duren, maar die timing is te wijten aan processen en procedures van uw financiële instelling.

     
  • Is er iets dat mij ervan kan weerhouden om een storting of opname te doen bij AvaTrade?

    De meest voorkomende problemen die we hier bij AvaTrade zien met stortingen en opnames, zijn van mensen die proberen geld te storten uit landen die niet door ons platform worden ondersteund, of van mensen die niet aan onze KYC/AML-vereisten hebben voldaan. Al onze klanten zijn verplicht om documenten in te dienen die hun identiteit en hun woonplaats bevestigen voordat we opnameverzoeken kunnen verwerken. Dit heeft in het verleden enkele problemen veroorzaakt toen de regelgeving niet zo bekend was, maar we denken dat iedereen tegen die tijd op de hoogte is van de KYC/AML-vereisten en dat problemen met stortingen en opnames minimaal zijn.